Sunday, March 22, 2009

Salam Ulang Tahun Pertama Kelahiran


Alhamdulillah pada 9 Rabiul awwal 1430, tarikh kelahiran Rasulullah, genaplah usia Usamah setahun. Kami semua mendoakan semoga Usamah selalu di bawah lembayung rahmat ilahi dan selalu dalam pantauan Allah taala. Alangkah besarnya rahmat Allah taala memberikan kami amanah yang satu ini. Teringat lagi ketika saat melahirkan Usamah setahun yang lalu. Cepat betul masa berlalu. Usamah lahir diluar jangkaan seminggu awal dari due. Hari itu sangat-sangat sibuk berkebetulan kami sekeluarga menerima kedatangan tetamu yang ramai dari Alex. Sepatutnya saya yang melayan mereka, terbalik mereka pulak yang kecohkan saya.hi hi

Alhamdulillah, ibu bangga dengan Usamah. Tumbesaran Usamah cepat, tumbuh gigi dan meniarap dalam umur 3-4 bulan, merangkak dan terus memanjat dalam umur 7 bulan, agak cepat berbanding abang pah dulu, tapi Usamah ni budak slim. Jangan tak tau kawan-kawan yang umur 8 bulan lebih besar dari Usamah, hu hu nak buat camane, makan banyak dah, tapi main lagi banyak.



So, dikesempatan ini ibu & we nak ucapkan Selamat ulangtahun kelahiran buat Usamah. Contohilah sifat tangkas, soleh, berani dan berkepimpinan sahabat Rasulullah, Usamah Bin Zaid.
Mudah-mudahan juga Usamah jadi anak yang taatkan Allah, Rasulullah dan ibuayah. Alhamdulillah kecil-kecil lagi Allah dah izinkan Usamah bertemu mata dan didoakan ramai ulama'-ulama' Tanta dan yang paling manis bertemu dan didoakan Tok Guru Abdul Hadi awang.





Terima kasih juga untuk mak ngah yang belikan kek besday Usamah pada 9 Rabiulawwal baru-baru ni dan achik Salwa yang buat kek untuk Usamah pada 17.3 baru-baru ni. Mudah-mudahan Allah taala membalasnya, jazakillah khairan jaza'...doakn Usamah jadi anak soleh ye...









No comments:

Post a Comment